Elektronsko poslovanje

Akronim
I17FEPO
Status predmeta
obavezan
Semestar
7, 8
Fond časova
3P + 2V
Broj ESPB
5.0
Studijski program
Ekonomija i poslovno upravljanje
Modul
Tip studija
Akademske studije prvog ciklusa
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vježbe)

Nema podataka

Uslovljnost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti

Nema uslovljenosti.

Ciljevi izučavanja predmeta

Upoznavanje studenata sa internet-tehnologijom i savremenim oblikom poslovanja zanovanom na intenzivnoj primjeni informacione, a naročito internet-tehnologije. Ovdje je važno upoznavanje sa elektronskim poslovanjem. Posebno se izučava problematika koncepta upravljanja odnosima s kupcima i poslovne inteligencije u uslovima elektronskog poslovanja. Cilj je da se ukaže i na dubinske promjene koje se dešavaju u sferi savremene ekonomije pod dejstvom internet-tehnologije i elektronskog poslovanja, koje se manifestuju paradigmom tzv. nove ekonomije i fenomenom privredne globalizacije.

Ishodi učenja (stečena znanja)

Sistematizacija i analiza pojmova i koncepta elektronskog poslovanja pružiće studentima potrebna znanja za pokretanje, uvođenje i praktikovanje aktivnosti elektronskog poslovanja u praksi.

Sadržaj predmeta

Nastanak i razvoj interneta, analiza opšteg stanja u internetu, principi rada interneta, načini povezivanja s internetom; Standardni internet-servisi; Elektronsko poslovanje; Područja primjene elektronskog poslovanja (elektronska razmjena podataka, elektronska prodaja dobara i usluga, elektronska kupovina, elektronska trgovina i njeni modeli, elektronski marketing, elektronska trgovina kapitalom, elektronski sistemi rezervacije, elektronsko bankarstvo i online finansijske transakcije, elektronski sistemi plaćanja, elektronsko izdavaštvo, elektronska zabava i rekreacija, elektronsko mobilno poslovanje); Uticaj informacione tehnologije na snage konkurentske prednosti u elektronskom poslovanju; Informaciona tehnologija i Porterov lanac vrijednosti (ulazna logistika, proizvodnja, izlazna logistika, upravljanje lancem nabavke, marketing i prodaja, usluge nakon prodaje, korporativna infrastruktura, upravljanje ljudskim resursima, razvoj, nabavka); Poslovna inteligencija; Upravljanje znanjem i poslovna inteligencija (kolektivne memorije, korporativni intraneti i portali za podršku odlučivanju, ekstraneti i međuorganizacioni portali, mjerenje i analiza uspješnosti Web-sajta); Upravljanje odnosima s kupcima; Skladište podataka i metode i alati za sticanje znanja iz podataka; Oblici zloupotrebe informacione tehnologije u elektronskom poslovanju

Oblici provjere znanja i ocjenjivanje

Kolokvij 1 (0-20 bod); Kolokvij 2 (0-20 bod.); Završni ispit (0-50 bod.); Pohađanje nastave (2 boda); Aktivnosti na nastavi (0-8 bod.)

Metode izvođenja nastave

Predavanja, studije slučajeva, vježbe na računaru.

Posebna naznaka:

Položen test na računarima je preduslov za izlazak na završni ispit.