Digitalne arhitektonske tehnike 1

Akronim
OA19DAT1
Status predmeta
obavezan
Semestar
3
Fond časova
0P + 2V
Broj ESPB
3.0
Studijski program
Arhitektura
Modul
Tip studija
Akademske studije prvog ciklusa
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vježbe)
Uslovljnost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti

-

Oblik uslovljenosti:

-

Ciljevi izučavanja predmeta

Cilj predmeta je upoznavanje studenta sa digitalnim alatima za vizuelizaciju arhitektonskog projekta i osposobljavanje studenata da kreiraju arhitektonske prezentacije korišćenjem osnovnih
računarskih tehnika. Ovi alati uključuju niz kombinovanih grafičkih softvera za dvodimenzionalno i trodimenzionalno predstavljanje (AutoCAD, ArchiCAD, Adobe paketi, SketchUp,
Rhinoceros, Cinema4D...).

Ishodi učenja (stečena znanja)

Student će steći neophodne vještine i znanja o tome kako trodimezionalno predstaviti zamišljeno arhitektonsko rješenje uz pomoć digitalnih alata.

Sadržaj predmeta

Arhitektonske prezentacije: Računarske aplikacije za arhitektonske prezentacije. Pregled osnovnih programskih paketa za skiciranje, projektovanje i prostorno modelovanje. Osnovni alati i metode za 2D crtanje i prezentaciju arhitektonskih struktura. Osnovi primjene programskog paketa za izradu tehničke dokumentacije. Alati za brzo modelovanje trodimenzionalnih arhitektonskih formi. Osnove realnog prikaza arhitektonskih objekata.

Literatura
  1. John Elys, CAD fundamentals for architecture, Laurence King Publishing (2013)

  2. Vijay Duggal, A General Guide to Computer Aided Design and Drafting, Cadd Education Center (2000)

  3. Michael Brightman, The SketchUp Workflow for Architecture: Modeling Buildings, Visualizing Design, and Creating Construction Documents with SketchUp Pro and LayOut, Wiley (2013)

Oblici provjere znanja i ocjenjivanje

Digitalni model

Metode izvođenja nastave

Nastava se odvija kroz višednevnu radionicu uz korištenje računara i digitalnih tehnologija.
Radionica je koncipirana kroz kratke uvodne demonstracije digitalnih alata i softvera za rad, a
potom na samostalnom radu studenta na individualnom projektu uz pomoć nastavnika i saradnika
na predmetu tokom radionice.