Улагање у хартије од вриједности

Акроним
2И14РУХВ
Статус предмета
изборни
Семестар
1, 2
Фонд часова
2П + 2В
Број ЕСПБ
5.0
Студијски програм
Финансије, банкарство и осигурање
Модул
Тип студија
Академске студије другог циклуса
Условљност другим предметима / Облик условљености

Не

Облик условљености:

Нема

Циљеви изучавања предмета

Сврха предмета је да студент савлада одговарајуће методе анализе ризика и приноса хартија од вриједности на финансијском тржишту. У оквиру овог предмета анализираће се класичне технике управљања ризицима инвестиционих портфолија, као и методе мјерења остварених перформанси. Поред тога, биће обрађени инструменти и технике хеџинга.

Исходи учења (стечена знања)

Студент је оспособљен да прати, селектује и врши одабир хартија од вриједности приликом креирања одговарајућег инвестиционог портфолија. Биће квалификован да анализира и разумије добијене резултате портфолио анализе, те да расуђује о квалитету управљања портфолио инвестицијама. Студент ће моћи активно да учествује у управљању инвестицијама у хартије од вриједности институционалних инвеститора и банака.

Садржај предмета

Окружење модерног финансијког тржишта; Анализа приноса и ризика индивидуалних хартија од вриједности (техничка и фундаментална анализа); Анализа и селекција портфолија хартија од вриједности – ризик и принос; Марковићев модел селекције портфолија; Апликација CAPM и индексних модела. Еquity портфолио менаџмент стратегије; Bond портфолио менаџмент стратегије; Хеџинг – појам, врсте и технике хеџинга, коришћење фјучерса, опција и цвоп аранжмана као инструмената заштите инвестиција у хартије од вриједности.

Литература
  1. Шошкић, Б. Д. (2006). Хартије од вредности: Управљање портфолиом и инвестициони фондови, треће издање. Београд: Економски факултет

  2. Bodie, Z.; Kane, A.; Marcus, J. A. (2004). Investments. 5th Edition. McGraw-Hill

  3. Fabozzi, J. F.; Markowitz, M. H. (2002). The Theory and Practice of Investment Management. John Wiley and Sons

Облици провјере знања и оцјењивање

Испит, приступни рад

Методе извођења наставе

Предавања, дискусије и анализе случајева и консултације. Самостална истраживања и анализе искустава развијених земаља и земаља у развоју.