Архитектонско пројектовање 4
За похађање наставе потребно је испунити предиспитне обавезе из предмета Архитектонско пројектовање 1, 2 и 3
Пoзитивно оцијењен графички рад
Упознавање са особеностима једнопородичног становања у складу са природним, изграђеним и друштвеним контекстима. Оспособљавање студента за примјену теоријских знања за пројектовање куће кроз практичан графички рад у форми идејног пројекта.
Након успjешног завршетка овог предмета, студент ће бити способан да: 1) Влада основним арх.-урб.типологијама вишепородичног становања; 2) Примјењује знања стечена на овом предмету на урбанистичко пројектовање стамбених насеља; 3) Правилно позиционира зграду у односу на парцелу; 4) Да предложи прихватљиву организацију зграде у односу на основне контексте, као што су природна средина, грађени контекст и друштвени контекст; 5) Да успостави избалансиран однос површина јавног заједничког и приватног простора; 6) Да препозна и представи програм вишепородичног стамбеног објекта; 7) Да димензионално одреди и организује простор стана у складу са важећим просторним нормативима; 8) Да успјешно материјализује и архитектонизује стан и зграду у односу на програм и окружење; 9) Да изради идејни пројекат вишепородичног стамбеног објекта, самостално у цјелости са свим припадајућим прилозима.
Здраво и инспиративно вишепородично становање, потреба и императив данашњег доба. Анализа стања на локацији и стечено искуство њене перцепције. Концепт вишепородичног становања, људи, потребе и култура. Груписање станова и повезивање. Нормативи, техничко-технолошки, културни и историјски аспекти. Међузависност више генерација у коришћењу стана. Појавни облици и савремене тенденције. Анализа и разрада стамбених основа са већим бројем станова. Конструктивни системи у вишепородичној стамбеној архитектури. Савремени принципи и здраво становање. Сложени односи и међузависност. Нове развојне тенденције и психологија архитектонске форме. Чулност у вишепородичној стамбеној архитектури. Законски оквири и достигнућа у вишепородичној стамбеној архитектури. Профилисање става о презентацији и одбрани концепта.
BENTLEY IAN, ALCOCK ALAN, MURRAIN PAUL, McGLYNN SUE, SMITH GRAHAM. Responsive Environments, A manual for designers, Butterworth-Heineman, 1985.
KNEŽEVIĆ, GROZDAN. Višestambene zgrade. Tehnička knjiga Zagreb, 1984.
KURTOVIĆ-FOLIĆ NAĐA I ROTER-BLAGOJEVIĆ, MIRJANA. Razvoj višespratnih zgrada za višeporodično stanovanje sa osnovnom tipologijom arhitektonskog sklopa, Arhitektonske sveske, Arhitektonika 9, Arhitektonski fakultet Univerziteta u Beogradu, 1995.
GAUSA, MANUEL. Housing: new alternatives, new systems, Birkhäuser, 1998.
Aктивност
Пројектантски поступак
Графички рад
Испит
Интерактивни наставни процес кроз умјетничке радионице и вјежбе.
-
- Наука
- Канцеларија проректора за научно-истраживачки рад и развој
- Програм научно-истраживачког рада
- Актуелно
- Позиви за пријаву пројеката
- Пројекти на Универзитету
- Хоризонт Европа
- Институти и центри
- Опрема и инфраструктура
- Издавачка дјелатност
- Часописи
- Конференције
- Предаторски часописи и конференције
- Дигитални репозиторијум
- Базе и репозиторијуми отвореног приступа
- Приче за примјер
- Подаци за пројектне пријаве
- Инфографика пројекти
- Презентација НиР УНИБЛ