Методика наставе социологије са хоспитовањем

Акроним
С-60
Статус предмета
обавезан
Семестар
8
Фонд часова
2П + 3В
Број ЕСПБ
6.0
Студијски програм
Социологија
Модул
Тип студија
Академске студије првог циклуса
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вјежбе)

Нема података

Условљност другим предметима / Облик условљености

уписан осми семастар

Облик условљености:

Услови похађања предмета и полагања испита из предмета ближе су дефинисани у Одлуци о праћењу и вредновању рада студената у школској 2013/2014. години Факултета политичких наука.

Циљеви изучавања предмета

У предмету се изучава методика извођења наставе социологије. Анализирају се методе, облици, средства рада итд., као и начин израде припреме часа. У предмету се такође анализирају типови часова као и израда наставних планова и програма. Предмет посебно ставља акценат на практичне вјештине извођења наставе социологије уз теоријски приступ и практичну примјену истог.

Исходи учења (стечена знања)

Студенти ће бити оспособљени за самостално извођење наставе социологије у школама. Биће оспособљени педагошко-психолошким и методичко-дидактичким вјештинама и знањима неопходним за реализацју наставе социологије. Такође стећи ће кроз практичан рад и одређене вјештине у извођењу наставе како би били припремљени за наставни процес.

Садржај предмета

1. Упознавање са садржајем предмета и обавезама током студија
2. Дидактичко-методске основе васпитно-образовног рада
3. Методика наставе социологије као научна и наставна дисциплина
4. Организациони облици наставе социологије
5. Однос ученика и наставника у настави социологије
6. Наставни час
7. Методе у настави социологије (први колоквијум)
8. Средства рада у настави социологије
9. Типови часова у социологији
10. Објашњење, класификација и практична примјена метода у настави социологије
11. Планирање и израда писмених припрема у настави социологије
12. Наставни час: врсте организација и структура - демонстрација различитих облика
13. Планирање, припремање и практична пројекција традиционалног модела наставног часа социологије
14. Планирање, припремање и практична пројекција иновативних модела наставног часа социологије (други колоквијум)
15. Наставни планови и програми

Литература
  1. Ивковић, М. (1995): Методика наставе социологије. Ниш: Просвета

  2. Ковачевић, Б. (2001). Социологија за средње школе. Источно Сарајево: Завод за уџбенике.

Облици провјере знања и оцјењивање

Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), активног учешћа у истраживачком раду (до 5 бодова) и присуства настави и вјежбама (до 5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. Колоквиј је писмени тест који а.се изводи у току семестра. Наставник или сарадник ће на почетку семестра ближе објаснити начин извођења и термине колоквија. Студенти су обавезни писати колоквије и за оне који, из било ког разлога, не приступе колоквију, сматраће се да га нису положили и добиће нула (0) бодова, у складу са Одлуком о праћењу и вредновању рада студената у школској 2013/2014. години. Завршни испит носи највише 50 бодова

Методе извођења наставе

Користе се вербалне методе и то монолошка, дијалошка и метода дискусије. Такође се користе метода илустрације и демонастрације. Кроз вјежбе изводе се оглдени, односно показни часови

Посебна назнака:

нема