Оптимизација параметара метода откопавања слојевитих и неслојевитих лежишта

Акроним
Р2ОПОСНЛ
Статус предмета
обавезан
Семестар
2
Фонд часова
2П + 3В
Број ЕСПБ
7.0
Студијски програм
Рударско и геолошко инжењерство
Модул
Тип студија
Академске студије другог циклуса
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вјежбе)
Условљност другим предметима / Облик условљености

Нема података

Циљеви изучавања предмета

Циљ предмета је упознавање са основним процесима и процедурама које је неопходно извести приликом
оптимизације и планирања метода откопавања слојевитих и неслојевитих лежишта.

Исходи учења (стечена знања)

Практично знање студента да успешно може да врши планирање откопавања слојевитих и неслојевитих
лежишта.

Садржај предмета

Моделирање технолошких процеса. Теорија сличности и моделирање различитих процеса везаних за експлоатацију минералних сировина. Основи теорије сличности. Математичко моделирање уз примјену модела аналогије. Оптимизација технолошких процеса, циљ и значај оптимизације процеса. Основни принципи подземне експлоатације лежишта: опште поставке, механизованост
процеса, инвентивност процеса и концентрација процеса производње. Основни експлоатациони параметри откопних јединица.Оптимизација технолошких параметара производних процеса на откопима- технологија откопавања минирањем. Оптимизација технолошких параметара производних процеса на откопима- технологија откопавања машинама за подсијецање. Капацитет откопа. Димензије откопа. Губици при откопавању. Разблажење добијене руде. Управљање кровином.

Литература
  1. С. Мајсторовић, Ј. Миљановић, Д. Тошић. Методе подземне експлоатације, Универзитет у Бањој Луци Рударски факултет у Приејдору., 2019.

  2. М. Стјепановић : Научне основе оптимизације главних параметара подземне експлоатације слојевитих лежишта, РГФ Тузла 1975

  3. Б. Генчић, Технолошки процеси подземне експлоатације слојевитих лежишта, Универзитет Београд 1971.

  4. С. Торбица, Н. Петровић, Методе и технологија подземне експлоатације неслојевитих лежишта, РГФ Београд 1997

  5. М. Перишић : Линеарни модели оптимизације и одлучивања у рударству, Рударски институт Београд 1986

Облици провјере знања и оцјењивање

Похађање наставе
Aктивности на настави 10 бодова
Семинарски рад 25 бодова
Колоквијум 15 бодова
Завршни испит 50 бодова

Методе извођења наставе

Предавања, кабинетске вјежбе и консултације. Самостална израда семинарског рада-пројекта.

Посебна назнака:

Студенти су обавезни да похађају наставу, да раде вјежбе, положе колоквијуме и завршни испит.