Оснивање шума и плантажа
Положен испит из Шумског сјеменарства и расадничарства
Положен испит.
Циљ курса је приказ основа мултидисциплинарног приступа приликом вјештачког оснивања шума и плантажа. Ове активности се базирају на познавању биолошких и еколошких и ген-еколошких карактеристика врста са којима се вјештачки подижу (оснивају) шуме.
Кроз курс студенти стичу знања о дефинисању битних параметара станишних услова за избор врсте те знања о припремним радовима, техникама садње и мјерама његовања у првим годинама послије оснивања.
Садржај предавања: 1. Значај оснивања шума и плантажа; 2. Преглед активноти код нас и у свијету; 3. Избор врста за пошумљавање; 4. Припрема и обрада терена; 5. Припрема мјеста за садњу; 6. Особине садног материјала (тип, старост, квалитет, стрес пресадње); 7. Густина и метод садње; 8. Његовање и одржавање новооснованих засада; 9. Мјере његе и прореде у функцији стабилности основаних шума и плантажа; 10. Основе плантажног шумарства; 11. Избор подесних станишта и клонова за оснивање плантажа; 12. Садни материјал у плантажном шумарству; 13. Преглед најзначајнијих врста у оснивању шума и плантажа. Садржај вјежби: 1. Основе за израду елабората при подизању нових шума; 2. Увод и циљеви; 3. Дефинисање услова станишта; 4. Припрема станишта за пошумљавање; 5. Избор врсте за пошумљавање; 5. Садња; 6. Радови након оснивања културе; 7. Календар радова и калкулација трошкова; 8. Закључна разматрања. Tеренска настава је обавезна у трајању од један дан.
Тестови током наставе и завршни испит
Предавања, вјежбе и теренска настава
Нема
- Наука
- Канцеларија проректора за научно-истраживачки рад и развој
- Програм научно-истраживачког рада
- Актуелно
- Позиви за пријаву пројеката
- Пројекти на Универзитету
- Хоризонт Европа
- Институти и центри
- Опрема и инфраструктура
- Издавачка дјелатност
- Часописи
- Конференције
- Предаторски часописи и конференције
- Дигитални репозиторијум
- Базе и репозиторијуми отвореног приступа
- Приче за примјер
- Подаци за пројектне пријаве
- Инфографика пројекти
- Презентација НиР УНИБЛ