Arhitektonsko projektovanje 3

Akronim
OA07AP3
Status predmeta
obavezan
Semestar
3
Fond časova
1P + 3V
Broj ESPB
5.0
Studijski program
Arhitektura
Modul
Tip studija
Akademske studije prvog ciklusa
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vježbe)
Uslovljnost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti

Za pohađanje nastave potrebno je ispuniti predispitne obaveze iz predmeta Arhitektonsko projektovanje 1 i 2

Oblik uslovljenosti:

Pozitivno ocijenjen grafički rad

Ciljevi izučavanja predmeta

Upoznavanje sa osobenostima jednoporodičnog stanovanja u skladu sa prirodnim, izgrađenim i društvenim kontekstima. Osposobljavanje studenta za primjenu teorijskih znanja za projektovanje kuće kroz praktičan grafički rad u formi idejnog projekta.

Ishodi učenja (stečena znanja)

Nakon uspješnog završetka ovog predmeta, student će biti sposoban da: 1) Vlada osnovnim arh.-urb.tipologijama jednoporodičnog stanovanja; 2) Primjenjuje znanja stečena na ovom predmetu na urbanističko projektovanje stambenih naselja; 3) Pravilno pozicionira kuću u odnosu na parcelu; 3) Da predloži dobru organizaciju kuće u odnosu na osnovne kontekste, kao što su prirodna sredina, građeni kontekst i društveni kontekst; 4) Da prepozna i predstavi program jednoporodičnog stambenog objekta; 5) Da dimenzionalno odredi i organizuje prostor kuće u skladu sa važećim prostornim normativima 6) Da uspješno materijalizuje i arhitektonizuje kuću u odnosu na program i okruženje; 7) Da izradi idejni projekat kuće samostalno u cjelosti sa svim pripadajućim prilozima.

Sadržaj predmeta

Porodično stanovanje, ustupanje rezultata prethodne generacije. Porodica, stambena kultura, kategorije i normativi. Razvojni i prostorni nivoi stanovanja u kućama. Porodična kuća - razrada koncepta i elemenata. Organizacija i grupisanje prostora u kući – zoniranje. Sklapanje elemenata kuće u dva ili više nivoa. Uticaj likovne umjetnosti, literature, filozofije na kreaciju. Porodična kuća, autorski manifest arhitekte. Zdrave i energetski prihvatljive kuće. Promjene u razvoju porodičnog stanovanja. Uticaj javnosti, ekonomika građenja i nove tehnologije. Opravdanost unutrašnjeg zoniranja: upotreba uređaja i namještaja. Proširenje porodice i kuće /unutrašnja i vanjska fleksibilnost. Projektovanje kao ishodište i osnova razvoja zdrave porodične zajednice. Globalizacija, regionalizam, zakonski okvir, održiva i ekološki prihvatljiva gradnja.

Literatura
  1. NORBERG-ŠULC, KRISTIJAN. Stanovanje-stanište, urbani prostor, kuća. Građevinska knjiga, Beograd. 1997.

  2. BAYLON, MATE. „I dio uvod u grupisanje“, Stanovanje, Tema 7: Grupisanje, Beograd, 1985, 7-40.

  3. MILENKOVIĆ BRANISLAV, Uvod u arhitektonsku analizu, Građevinska knjiga, Beograd, 1999.

  4. MILENKOVIĆ BRANISLAV, Uvod u arhitektonsku analizu 2, Građevinska knjiga, Beograd, 1991.

Oblici provjere znanja i ocjenjivanje

Pohađanje nastave i aktivnost
Projektantski postupak
Ispit

Metode izvođenja nastave

Interaktivni nastavni proces kroz umjetničke radionice i vježbe.

Posebna naznaka:

Polaganju ispita mogu pristupiti samo studenti čiji je grafički rad pozitivno ocijenjen. Negativno ocijenjen grafički rad podrazumijeva ponovno pohađanje nastave iz predmeta.Studenti su obavezni da prisustvuju nastavi, i rade sve zadatke prema dinamici propisanoj semestralnim programom. Završni ispiti su u ispitnim rokovima, u skladu sa propisima.Student koji neopravdano izostane sa nastave više od 20%, za sticanje prava polaganja ispita, mora obnoviti slušanje predmeta.