Архитектонско пројектовање 3

Акроним
ОА07АП3
Статус предмета
обавезан
Семестар
3
Фонд часова
1П + 3В
Број ЕСПБ
5.0
Студијски програм
Архитектура
Модул
Тип студија
Академске студије првог циклуса
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вјежбе)
Условљност другим предметима / Облик условљености

За похађање наставе потребно је испунити предиспитне обавезе из предмета Архитектонско пројектовање 1 и 2

Облик условљености:

Пoзитивно оцијењен графички рад

Циљеви изучавања предмета

Упознавање са особеностима једнопородичног становања у складу са природним, изграђеним и друштвеним контекстима. Оспособљавање студента за примјену теоријских знања за пројектовање куће кроз практичан графички рад у форми идејног пројекта.

Исходи учења (стечена знања)

Након успjешног завршетка овог предмета, студент ће бити способан да: 1) Влада основним арх.-урб.типологијама једнопородичног становања; 2) Примјењује знања стечена на овом предмету на урбанистичко пројектовање стамбених насеља; 3) Правилно позиционира кућу у односу на парцелу; 3) Да предложи добру организацију куће у односу на основне контексте, као што су природна средина, грађени контекст и друштвени контекст; 4) Да препозна и представи програм једнопородичног стамбеног објекта; 5) Да димензионално одреди и организује простор куће у складу са важећим просторним нормативима 6) Да успјешно материјализује и архитектонизује кућу у односу на програм и окружење; 7) Да изради идејни пројекат куће самостално у цјелости са свим припадајућим прилозима.

Садржај предмета

Породично становање, уступање резултата претходне генерације. Породица, стамбена култура, категорије и нормативи. Развојни и просторни нивои становања у кућама. Породична кућа - разрада концепта и елемената. Организација и груписање простора у кући – зонирање. Склапање елемената куће у два или више нивоа. Утицај ликовне умјетности, литературе, филозофије на креацију. Породична кућа, ауторски манифест архитекте. Здраве и енергетски прихватљиве куће. Промјене у развоју породичног становања. Утицај јавности, економика грађења и нове технологије. Оправданост унутрашњег зонирања: употреба уређаја и намјештаја. Проширење породице и куће /унутрашња и вањска флексибилност. Пројектовање као исходиште и основа развоја здраве породичне заједнице. Глобализација, регионализам, законски оквир, одржива и еколошки прихватљива градња.

Литература
  1. NORBERG-ŠULC, KRISTIJAN. Stanovanje-stanište, urbani prostor, kuća. Građevinska knjiga, Beograd. 1997.

  2. BAYLON, MATE. „I dio uvod u grupisanje“, Stanovanje, Tema 7: Grupisanje, Beograd, 1985, 7-40.

  3. MILENKOVIĆ BRANISLAV, Uvod u arhitektonsku analizu, Građevinska knjiga, Beograd, 1999.

  4. MILENKOVIĆ BRANISLAV, Uvod u arhitektonsku analizu 2, Građevinska knjiga, Beograd, 1991.

Облици провјере знања и оцјењивање

Похађање наставе и активност
Пројектантски поступак
Испит

Методе извођења наставе

Интерактивни наставни процес кроз умјетничке радионице и вјежбе.

Посебна назнака:

Полагању испита могу приступити само студенти чији је графички рад позитивно оцијењен. Негативно оцијењен графички рад подразумијева поновно похађање наставе из предмета.Студенти су обавезни да присуствују настави, и раде све задатке према динамици прописаној семестралним програмом. Завршни испити су у испитним роковима, у складу са прописима.Студент који неоправдано изостане са наставе више од 20%, за стицање права полагања испита, мора обновити слушање предмета.