Uporedni politički sistemi
Nema podataka
Kroz izučavanje ovoga predmeta studenti produbljavaju znanja koja su stekli na prethodnoj godini i uče da iz drugačijeg ugla sagledavaju koncepte i institute koje su upoznali kroz neke druge predmete; Takođe studenti se uče upotrebi komparativne metode.
Konkretni nastavni ciljevi su:
- upoznavanje studenata sa cjelinom političkog sistema i procesa koji se u njemu odvijaju kao i detaljno znanje o najvažnijim pojmovima iz ove oblasti;
- razvijanje sposobnosti za kritičko razmišljanje o aktuelnim političkim procesima;
- analiza političkog procesa i postupaka kako se dolazi do provedivih politika u pojedinim oblastima.
Poslije uspješno završenog pohađanja predmeta studenti bi trebali da imaju
- znanja o najvažnijim teorijskim kategorijama političkog sistema i političkog procesa, te
- sposobnost da teorijska znanja primijene na političku praksu tj. da samostalno analiziraju funkcionisanje aktuelnih političkih sistema, da vrednuju savremene ideologije i razumijevaju odvijanje političkog procesa te donose zaključke o tome.
1.Pojam političkog sistema, njegova struktura i elementi te strukture; politički sistem i politika; 2.Metode proučavanja političkih sistema; 3.Politički sistem i religija; država i crkva; 4.Političke ideologije; 5.Demokratija; 6.Politička kultura; 7. Država i politički sistem; problemi savremene države; 8.Političke partije: njihove funkcije u pol. sistemu, razvoj, klasifikacija, organizacija, finansiranje; 9.Javno mnjenje; interesne grupe; lobiranje i zagovaranje (advokacy); NGO; 10. Političko predstavljanje i predstavnička tijela; 11.Izbori, izborno ponašanje građana i izborni sistemi; 12. Parlamentarizam; predsjednički i semipredsjednički sistemi; skupštinski sistem; politički sistemi zemalja u razvoju; 13. Tranzicija i globalizacija; 14. Problemi političkog razvoja; 15.Primjeri komparativne analize političkih sistema:Velika Britanija i SAD.
- G. A. Almond., G. B. Pauel., R.J. Dalton., K. Strem., Komparativna politika danas, ažurirano deveto izdanje, MATE, Zagreb, 2018. (neka poglavlja)
- E. Hejvud, Politika, Klio, Beograd, 2004. (neka poglavlja)
- E. Hejvud, Političke ideologije, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 2005. (neka poglavlja)
- R. Hague., M.Harrop., S.Breslin., Komparativna vladavina i politika, Zagreb, 2001. (neka poglavlja)
Tokom semestra vrši se provjera znanja kroz dva pisana kolokvijuma (po dvadeset bodova) i kroz razgovore sa studentima tokom predavanja i vježbi. Završni ispit je usmeni i pokriva čitavo gradivo. Preko predispitnih obaveza student može da ostvari maksimalno pedeset bodova (dva kolokvijuma po 20 bodova + prisustvo predavanjima i aktivnost na vježbama 5 bodova + seminarski rad 5 bodova) i još 50 bodova na usmenom ispitu.
Budući da je predmet teorijske naravi nastava se izvodi jednim dijelom kroz predavanja ali i kroz debate i razgovor te kroz javni zagovor određenih problema.
-
Nauka
- Kancelarija prorektora za naučno-istraživački rad i razvoj
- Program naučno-istraživačkog rada
- Aktuelno
- Pozivi za prijavu projekata
- Projekti na Univerzitetu
- Horizont Evropa
- Instituti i centri
- Oprema i infrastruktura
- Izdavačka djelatnost
- Časopisi
- Konferencije
- Predatorski časopisi i konferencije
- Digitalni repozitorijum
- Baze i repozitorijumi otvorenog pristupa
- Priče za primjer
- Podaci za projektne prijave
- Infografika projekti
- Prezentacija NiR UNIBL