Sociologija obrazovanja

Akronim
SOFZF
Status predmeta
obavezan
Semestar
2
Fond časova
2P + 1V
Broj ESPB
4.0
Studijski program
Pedagogija
Modul
Tip studija
Akademske studije prvog ciklusa
Nastavnik (predavač)
Uslovljnost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti

-bez uslova

Oblik uslovljenosti:

--

Ciljevi izučavanja predmeta

-Razviti kod studenata svijest o društvenoj ulozi obrazovanja , značaj rada sa djecom-mladima u procesu socjalizacije i personalizacije i prišremanju za različite društvene uloge..

Ishodi učenja (stečena znanja)

Osposobljenost studenata da samostalno dolaze do činjenica, analiziraju ih u društvenom kontekstu i zauzimaju sopstvene stavove i zaključke koji imaju pozitivan odjek na njihove slušaoce partnere,podređene i nadređene u međusobnoj interakciji.

Sadržaj predmeta

Društvo i obrazovanje, obrazovanje i srodni procesi,institucionalni sistem obrazovanja, obučavanje i obrazovanje, obrazovno razvojni procesi u savremenom društvu, obrazovanje i vaspitanje za dijalog i toleranciju, ,dualizam vaspitanja i obrazovanja, društvene strukture i obrazovanje, društvena nejednakost i obrazovanje, društveni status i obrazovanje,dr.pokretnjivost i obrazovanje, društvene promjene ,razvoj i obrazovanje..,obrazovanje i devijantni obrasci ponašanja

Literatura
  1. 1.Dragan Koković: ,,Sociologija obrazovanja,,Beograd, 2004.2.Nenad Kecmanović:Sociologija obrazovanja: Beograd 2000.

Oblici provjere znanja i ocjenjivanje

kolokviji dva po 20 pitanja i bodova
-seminarski radovi do 5 bodova
-prisustvo do 5 bodova
završni radovi do 5 bodova

Metode izvođenja nastave

Predavanja, analiza slajdova, izrada i odbrana seminarskih radova, kolokviji, problematizovanje pitanja,rasprave,stavovi,zaključivanje

Posebna naznaka:

bodovanje aktivizma na nastavi ulazi u završni ispit