Математика у архитектури 2

Акроним
ОА07МУА2
Статус предмета
обавезан
Семестар
2
Фонд часова
2П + 2В
Број ЕСПБ
4.0
Студијски програм
Архитектура
Модул
Тип студија
Академске студије првог циклуса
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вјежбе)

Нема података

Условљност другим предметима / Облик условљености

Услов за полагање завршног испита је положен испит из предмета Математика у архитектури 1.

Облик условљености:

Услов за полагање завршног испита је положен испит из предмета Математика у архитектури 1.

Циљеви изучавања предмета

Оспособљавање студената за разумијевање појмова из наставног плана, ради њихове примјене у стручним предметима.

Исходи учења (стечена знања)

Стицање основних математичких знања из области диференцијалног и интегралног рачуна, која су неопходна за савладавањe
и разумијевање стручних предмета.

Садржај предмета

Основни појмови о функцијама једне промјенљиве; Инверзне функције; Граничне вриједности низова; Граничне вриједности функција; Непрекидне функције; Дефиниција извода функције и основне особине; Изводи вишег реда; Примјена извода на испитивање тока функција; Примитивне функције и неодређени интеграли; Смјена промјенљивих и парцијална интеграција у неодређеном интегралу; Интегрисање неких класа функција; Њутн-Лајбницова формула; Примјена одређеног интеграла

Литература
  1. С. Косић-Јеремић: Математика у архитектури 2, Универзитет у Бањој Луци, Архитектонско-грађевинско-геодетски факултет, Бања Лука, 2022.

  2. П. Миличић, М. Ушћумлић: Збирка задатака из више математике 1, Научна књига, Београд 1999.

  3. Р.Краварушић, М.Мијатовић : Математика - Збирка задатака, Економски факултет, Бања Лука, 2002.

Облици провјере знања и оцјењивање

Похађање наставе 5
Активност на настави 5
Колоквијум I 0-20
Колоквијум II 0-20
Завршни испит 0-50

Методе извођења наставе

Предавања, вјежбе, консултације, самосталан рад

Посебна назнака:

Потребно је да студенти пре доласка на вежбе упознају проблематику која се третира на вjежбама и то кроз присуство на предавањима и проучавање препоручене литературе.
Студент који неоправдано изостане са наставе више од 20% , за стицање права полагања испита, мора обновити слушање предмета.