Заступање у социјалном раду
Нема података
Уписана трећа година студија
нема
Заступање интереса корисника је етичка обавеза социјалних радника. Одвија се на нивоу појединца, друштвених група и заједница. Одбацивање принципа вредоносне неутралности, социјални радника постаје активан и одговарни актер у процесу произвођења жењених промјена. Заступање је увијек усмјерено према доносиоцима одлука. Зато успјешност процеса заступања зависи од анализе политичког окружења и односа моћи, успостављања реалних и остваривих циљева, развијање комуникационих вјештина, идентигфикације доносиоца одлука, одабира најподеснијјих стратегија и критика. Крајњи циљ заступања састји се у оснаживању појединаца, друштвених група и заједница, како би били у стању да аутентично и успјешно заступају властите интересе. Стога су циљеви курса везани за стицање теоријских и практичних знања и вјештина за заступање интереса корисника услуга социјалног рада.
Од студената се очекује: (1) да разумију смисао и садржај заступања у социјланом раду; (2) да праве разлику између различитих типова заступања; (3) да овладају основним комуникацијским вјештинама у процесу заступања; (4) да искажу практичне способности у индентификацији циљева, одабиру најподеснијих стратегија и тактика у односу на циљну групу чији се интереси заступају и (5) да су у стању да примјене своја знања и разумијевања на на начин који указује на професионални приступ послу.
Садржај предмета по седмицама:
- Развој заступања у социјалном раду;
- Појам и карактеристике застуупања у социјалном раду;
- Типови заступања: заступање случаја, заступање групе/социјално заступање, унутрашње административно заступање, грађанско/независно заступање; законодавно заступање;
- Теоријске основе заступања: теорије социјалног рада и утицај теоријских приступа у социјалном раду на идеје и праксу заступања;
- Однос заступања и социјалног рада;
- Професионалне и етичке дилеме у заступању;
- Особине доброг заступника;
- Процес заступања: прикушпљање података/доказа и дефинисање циљева;
- Процес заступања: идентификовање доносиоца одлука, формирање коалиција;
- Процес заступања: прикупљање средстава; идентификовање најбољих начина за слање порука; Процес заступања: мониторинг и евалуација;
- Стратегије и тактике заступања: избор стратегије и типови стратегије; Стратегије и тактике заступања: тактике у оквиру сарадничких/коалиционих стратегија кампање; тактике у оквиру конфликтних/контекстуалних стратегија;
- Стратегије и тактике заступања: реакције опонената на активности заступника;
- Практична примјена конкретних стратегија – презентација представника организација корисника;
- Практична примјена конкретних стратегија - презентације студената и
- Завршна расправа.
Бркић М. (2010). Заступање у социјалном раду. Београд: Факултет политичких наука. Чигоја.
Payne M. (2001). Савремена теорија социјалног рада. Бања Лука: Филозофкси факултет, 201-218
Јовановић В. (2006). Независно заступање и бесплатна правна помоћ. Часопис Актуелности. бр.6, 29-36
Grbić, O., Panić, G. & Brkić, M. (2011). Advocacy - a form of social work activity on meitigating marginalization and social exclusion. Proceedings. International Scientific Conference „Social Work and Fight against Poverty and Social Exclusion – Professional Dedication to the Protection and Promotion of Human Rights.“ , 475-488.
Провјеравање знања и утврђивање колико су студенти активни у настави врши се током читавог семестра. Знање се провјерава помоћу два колоквија, а активност студената се исказује кроз писање семинарских радова, уредно похађање наставе, учешће у дебатама, припрему презентација и кроз друге облике креативног учешћа у наставном процесу. На тај начин студенти испуњавају предиспитне обавезе кроз које могу да стекну 50 бодова (два колоквија по 20 бодова, семинарски рад 5 бодова те уредно и активно похађање наставе 5 бодова). Завршни испит обавља се усмено и на њему се провjерава знање из цијелог градива, а носи највише 50 бодова. Коначна оцјена се изводи сабирањем бодова из предиспитних обавеза и бодова са испита.
- Настава ће се изводитии кроз панел предавања и дискусионе групе, ако и читањем задатих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза.
- Студенте је у обавези да редовно похађа наставу и полаже предиспитне обавезе у току семестра.
- Да би стекао услов за овјеру уредног похађања предмета, студент(ица/киња) може укупно
изостати највише три недјеље, односно 20% наставе из предмета. За студенте који касне на час
више од десет минута или који час напусте десет и више минута раније сматраће се да нису
присуствовали том часу.
- Мобилни телефони увијек морају бити искључени у току извођења наставе на предмету.
нема
- Наука
- Канцеларија проректора за научно-истраживачки рад и развој
- Програм научно-истраживачког рада
- Актуелно
- Позиви за пријаву пројеката
- Пројекти на Универзитету
- Хоризонт Европа
- Институти и центри
- Опрема и инфраструктура
- Издавачка дјелатност
- Часописи
- Конференције
- Предаторски часописи и конференције
- Дигитални репозиторијум
- Базе и репозиторијуми отвореног приступа
- Приче за примјер
- Подаци за пројектне пријаве
- Инфографика пројекти
- Презентација НиР УНИБЛ