Анализа намирница

Акроним
Б13601
Статус предмета
обавезан
Семестар
6
Фонд часова
3П + 3В
Број ЕСПБ
7.0
Студијски програм
Биотехнолошко прехрамбени
Модул
смјер Контрола квалитета и хигијенске исправности намирница, смјер Производни
Тип студија
Академске студије првог циклуса
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вјежбе)
Условљност другим предметима / Облик условљености

Основе квалитативне хемијске анализе, Кванитативне аналитичке методе

Циљеви изучавања предмета

Стицање неопходних знања и вјештина везаних за примјену хемијских, биохемијских, физичких и инструменталних метода у анализи хране

Исходи учења (стечена знања)

Оспособљеност за коришћење стандардних и модерних анaлитичких техника које се користе у анализи хране, самостално рјешавање проблема у пракси, почевши од избора одговарајуће аналитичке методе, преко планирања и извођења анализа до обраде и тумачења добијених резултата.

Садржај предмета

Теоријска настава: Значај и анализа хране. Узорковање и припрема узорака за анализу. Теорија и практична примјена различитих метода у анализи намирница. Хемијске методе за одређивање садржаја воде, протеина, аминокиселина, масти, масних киселина, угљених хидрата, витамина, минералних материја, конзерванса, и адитива у намирницама. Методе за испитивање састава, квалитета и безбједности намирница биљног и животињског поријекла. Примјена HACCP у прехрамбеној индустрији. Организација лабораторије за анализу намирница.
Практична настава: Лабораторијске вјежбе из области примјене различитих метода за одеђивање садржаја основних састојака хране, као и садржаја контаминента и додатака

Литература
  1. Грујић Р., Радовановић Р., 2007, Квалитет и анализа намирница (књига прва: Управљање квалитетом и безбједношћу у производњи хране), Технолошки факултет, Бања Лука

  2. Грујић Р., Марјановић Н., Попов-Раљић Ј., 2007, Квалитет и анализа намирница (књига друга: Методи анализе намирвица), Технолошки факултет, Бања Лука

  3. Nielsen S. 1998, Food analysis, An Aspen Publication, Maryland

Облици провјере знања и оцјењивање

Писмене провјере знања, завршни усмени испит.

Методе извођења наставе

Интерактивна предавања уз коришћење савремених технологија, лабораторијске вјежбе-самосталне, консултације.