Evropski upravni prostor
Upisan sedmi semestar.
Cilj izučavanja ovog predmeta je da studenti steknu osnovna znanja o organizaciji i
nadležnostima te značaju ključnih institucija javne uprave Evropske unije kao i o
načelima njihovog djelovanja i o praktičnim implikacijama na ostvarivanje prava i
ispunjavanje obaveza građana.
Izučavanjem ovog predmeta studenti će spoznati institucionalni okvir Evropske unije
u oblasti javne uprave te steći potpunu viziju koncepta evropskog upravnog prostora,
evropskih politika, standarda i principa u domenu javne uprave čime će biti
osposobljeni da implementiraju evropski na nacionalni upravni prostor.
1. Evropski upravni prostor; 2. Istorijski razvoj evropskih upravnih standarda; 3. Organizacija uprave Evropske unije; 4. Upravne funkcije u Evropskoj uniji; 5. Pojam i principi evropskog upravnog prostora (pouzdanost i predvidivost, otvorenost i transparentnost, odgovornost, efikasnost i djelotvornost); 6. Primjena koncepta evropskog upravnog prostora u evropskim integracionim procesima; 7. Savjet Evrope i evropski upravni prostor; 8. Standardi Evropskog suda za ljudska prava u oblasti upravnog prava; 9. Evropska komisija i evropski upravni prostor; 10. Evropski sud pravde i evropski upravni prostor; 11. Ombudsman Evropske unije i evropski upravni prostor; 12. Program Evropske unije Sigma i standardi razvoja službeničkih sistema; 13. Javne službe i evropski upravni prostor; 14. Javni službenici i evropski upravni prostor; 15. Javne politike u Evropskoj uniji;
Stevan Lilić, Katarina Golubović. " Evropsko upravno pravo s osvrtom na upravno pravo Srbije u kontekstu evropskih integracija", Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd, 2011. (neka poglavlja)
Stevan Lilić, "Primena koncepta evropskog upravnog prostora u procesu pristupanja Evropskoj uniji", Zbornik radova: Pravni kapacitet Srbije za evropske integracije, Beograd, 2008. (neka poglavlja)
Zorica Vukašinović Radojičić, "Evropski službenički sistem", Kriminalističko-policijska akademija, Beograd, 2013. (neka poglavlja)
Provjeravanje znanja i utvrđivanje koliko su studenti aktivni u nastavi vrši se tokom
čitavog semestra. Znanje se provjerava pomoću dva kolokvijuma, a aktivnost studenata se
iskazuje kroz pisanje seminarskih radova, uredno pohađanje nastave, učešće u debatama,
pripremu prezentacija i kroz druge oblike kreativnog učešća u nastavnom procesu. Na
taj način studenti ispunjavaju predispitne obaveze kroz koje mogu da steknu 50 bodova
(dva kolokvijuma po 20 bodova, seminarski rad 5 bodova te uredno i aktivno pohađanje
nastave 5 bodova). Završni ispit obavlja se usmeno i na njemu se provjerava znanje iz
cijelog gradiva, a nosi najviše 50 bodova. Konačna ocjena se izvodi sabiranjem bodova iz
predispitnih obaveza i bodova sa ispita.
Predavanja i vježbe sa interaktivnim učenjem. Interaktivno učenje po grupama.
Prikazivanje video materijala i dokumentarnih filmova. Seminari iz literature.
Pisani seminarski radovi. Usmeni komentari i kraće prezentacije na času.
Konsultacije.
-
Nauka
- Kancelarija prorektora za naučno-istraživački rad i razvoj
- Program naučno-istraživačkog rada
- Aktuelno
- Pozivi za prijavu projekata
- Projekti na Univerzitetu
- Horizont Evropa
- Instituti i centri
- Oprema i infrastruktura
- Izdavačka djelatnost
- Časopisi
- Konferencije
- Predatorski časopisi i konferencije
- Digitalni repozitorijum
- Baze i repozitorijumi otvorenog pristupa
- Priče za primjer
- Podaci za projektne prijave
- Infografika projekti
- Prezentacija NiR UNIBL